online FX

Vanliga frågor

Nedan hittar du svar på några av de vanligast förekommande frågorna.  Om du inte hittar det du söker här, ring till vår kundtjänst på 020-120 3023 (inom Sverige) eller +32 2 643 8876 (utanför Sverige). Du kan även skicka ett e-mail till online@westernunion.com.

REGISTRERING

VILKA HANDLINGAR BEHÖVER JAG SKICKA IN TILLSAMMANS MED MIN ANSÖKAN?

För enskild firma behövs följande:

  • Ett kontoutdrag eller en elräkning
  • Ett giltigt nationellt ID-kort
  • En bostadsadress. En Postbox- adress är otillräcklig.

HUR VET JAG OM MIN ANSÖKAN HAR ACCEPTERATS?

Efter att du har genomgått ansökningsprocessen online och tillhandahållit all stödjande dokumentation godkänns de flesta nya konton inom 24 timmar.

En kundtjänstrepresentant kommer att följa upp med dig direkt om mer information krävs. I vissa fall kan det krävas att du tillhandahåller kopior eller vidare dokumentation.

OM TRANSAKTIONER

ÄR TJÄNSTEN AVGIFTSBELAGD?

Vi tar inte ut någon avgift för att skapa eller upprätthålla ett konto. Avgifterna beror på vilken betalningsmetod du väljer för din överföring. Ytterligare avgifter kan även tas ut av en tredje part, såsom banker och betalningshanterare beroende på betalningsmetoden du använder. Se Överförings - och betalnings metoder för mer information.

HUR SNABBT KOMMER PENGARNA FRAM TILL MINA MOTTAGARE?

Betalningsmetoden du väljer avgör hur snabbt pengarna överförs till din mottagare. Se Överförings - och betalnings metoder för mer information.

MÅSTE MINA MOTTAGARE OCKSÅ HA ETT WESTERN UNION BUSINESS SOLUTIONS-KONTO FÖR ATT TA EMOT PENGAR?

Nej. Du kan göra en överföring direkt till din mottagares bankkonto.

Registrera dig för ett gratis konto idag